torsdag 4. oktober 2012

Lærerhverdag #33 - tilbake.

Det er lenge siden sist innlegg på bloggen, og det skyldes i all hovedsak at det har vært mye annet å henge fingrene i. Dette er en liten samlepost hvor jeg kort nevner en del punkter jeg har lyst til å blogge om framover. Dette er tema som jeg har diskutert sporadisk på Twitter – med de muligheter og megrensninger som ligger der. Twitter er en fantastisk arena der man får luftet og justert meninger, finner tips og ideer og tvinges til å formulere seg presist. Det jeg mister, er muligheten til å utdype, forklare og argumentere i større dybde. Edublogging går litt i bølger, men jeg kommer alltid tilbake til at det er en viktig arena for å tenke over hva jeg gjør, vil og synes. Denne gangen var det nykommeren Lærerråd som minte meg på at jeg synes dette er viktig. Det at nye/kommende lærere deltar, ja til og med setter dagsorden, i skoledebatten er utrolig kult! Her er i alle fall en liten liste med teasere :-)

  •  Vurderingspraksis (av, med og ved elever). 
  •  Oppgavemestring, eller hva kan vi lære av næringslivet. 
  •  Hatties Visible learning – meta eller schmeta? 
  •  Annen skoleforskning – oppsummeringer av de viktigste innsiktene ulike forskningsfunn 
  •  Google docs som læringsarena 
  •  Oppdatering om iPad-utprøvingen vår. 
  •  IKT i klasserommet – hva det er og hva det ikke er. 
  •  Leseopplæring 
  •  Norskfaget 
  •  Engelskfaget 
  •  Arbeid med lærebøker og/vs. frie ressurser 

 Dette kommer altså etter hvert.

Hvis du har interesse av noe av dette, håper jeg du kommer tilbake og leser - og gjerne også kommenterer.

Blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar